لپ تاپ استوک چیست ؟ راهنمای خرید لپ تاب استوک در 1400

لپ تاپ استوک چیست؟

قبل از شروع آشنایی با این مفهوم که لپ تاپ استوک چیست؟ باید اول تشریح کنیم که این سوال از دو بخش تشکیل شده است یکی استوک و دیگری لپ تاپ که برای اینکه مفهوم را بهتر بیان کرده باشیم یکی به یک این کلمات را با هم تعریف خواهیم کرد تا بیشتر با آن آشنا شویم. اگر قصد خرید لب تاپ استوک دارید این مقاله رایان مارکت را تا انتها مطالعه کنید.

لپ تاپ (laptop) مخفف چیست؟

لپ تاپ استوک چیست

قدم اول که کلمه اول را تشریح خواهیم کرد کلمه لپ تاپ است که این کلمه باید عرض کنیم که خلاصه شده ای از دستگاه کامپیوتر است و به نوعی خلاصه شده آن را بر سر زبانها می آورند و کلمه لپ تاپ را جایگزین کامپیوتر می کنند، مثلا اوایل به این نوع دستگاه ها همه آن را به کامپیوتر رومیزی میشناختند و به مرور زمان و آشنایی بیشتر با این دستگاه فوق العاده خاص و ضروری کلمه کامپیوتر را حذف و کلمه ساده شده آن را که همان لپ تاپ بود را به تنهایی بر سر زبان ها آوردند تا میان عام جا افتاد و امروزه از یک کلمه به نام لپ تاپ اکتفا می کنند.

البته ناگفته نماند همانند سایر تلفظ های دیگر این کلمه هم در اوایل دچار اشتباهات لفظی می شد و مردم به اشتباه کلماتی مانند لب تاپ، لپ تاب و حتی لب تاب را تلفظ میکردند که این خود زمان زیادی را برد تا در میان عام مردم نوشته و تلفظ صحیح ان بر سر زبان ها بیاورد و کلمه اصلی آن را که لپ تاپ است را جایگزین کردند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مقوله آشنا شویم.

همانطور که مشخص است این کلمه از دو بخش (لپ + تاپ)(lap+top) بوجود امده است (lap)  یا همان لپ که که به معنی از کمر تا زانو می باشد که به قسمتی میگویند که به هیچ عنوان خم نمی شود.

و تاپ (top) که در زبان انگلیسی به معنی “بالا و رویِ” می باشد. پس تا اینجا متوجه شدیم که کلمه لپ تاپ خود مخفف کلمات و معانی دیگری در انگلیسی می باشد و در ادامه هم برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

کلمه لپ تاپ مخفف چیست

با این آشنایی اولیه در مورد کلمه لپ تاپ به این نتیجه میرسیم که کامپیوتر لپ تاپ (همان لپ تاپ) نام های آن بسیار شبیه به هم است و یک معنی میدهند یعنی رایانه ای که می توانید آن را رویِ رون پا (رویِ = تاپ – رون پا = لَپ) خود قرار دهیم. خود این معانی را که از هم جدا میکنیم متوجه میشویم که مخفف کلمه ای است که به کلمه ما معنی می بخشد.

البته در فرهنگ لغت فارسی کلمه “کامپیوتر لپ تاپ” واژه رایانه کیفی را جایگزین آن کرده اند. با این حساب کلمه استوک را هم مورد بررسی قرار می دهیم تا بدانیم که مخفف چیست و بر چه اساسی این کلمه را مخفف قرار داده اند.

جالب است بدانید که کلمه استوک (stock) خود به تنهایی هیچ گونه معنی پیدا نمی کند اما مواقعی که به صورت کلمات کمکی با آن همراه باشد دارای معناهای خاصی می شود که با این کلمات معنی های مختلفی پیدا می کند.

کلماتی مانند in و out هر موقع همراه کلمه استوک بیاید دارای معنی می شود. به مثال: in of stock که در اینجا به این معنی است که کالایی که در انبار قبلا موجود بوده است ولی اکنون به اتمام رسیده است. بنظرم کاملا متوجه شده باشید که اگر به جای in از حرف out استفاده می شد به این معنی می بود که در انبار موجود می باشد.

بعد از آشنایی با کلمات و مخفف آنها به اینجا میرسیم که معنی و مفهوم این کلمه چیست و یا اصلا لپ تاپ استوک به چه معنی است؟  اگر در یک جمله بیان کنیم عرض میکنیم که لپ تاپ استوک به لپ تاپی گفته می شود که در خارج از کشور این دستگاه ها تولید می شدند و حال به هر دلیلی از تولید هر ساله آن جلوگیری به عمل آمده است مانند گوشی های آیفون که هر ساله فقط یک مدل را به بازار معرفی میکند.

همچنین شرکت با ارگان های دولتی و یا سازمان ها و شرکت های بزرگ و یا حتی اشخاص حقیق که این لپ تاپ را در همان سال خریده و به هر دلیلی از استفاده ای نکرده است و یا استفاده ای ناچیز را از لپ تاپ کرده است و به نوعی به ان احتیاجی ندارد و یا جایگزین برای آن لپ تاپ انتخاب کرده است، ان سازمان لپ تاپ ها را به شرکت سازنده اصلی بر می گرداند.

این لپ تاپ ها به این دلیل که از پلمپ خارج شده و حتی برای یک بار هم که شده از ان استفاده شده است شرکت اصلی سازنده این لپ تاپ ها را به کشورهای خارجی منتقل میکند که به این دستگاه ها لپ تاپ استوک گفته می شوند.

همچنین باید عرض کنیم که این نوع از لپ تاپ ها به هیچ گونه از قطعات بی کیفیت استفاده نشده اند و در لحظه اول برای کشور خود تولید کرده اند ولی فصل فروش آنها به اتمام رسیده است و دیگر در آن کشور به فروش نمی رسد و آن ها را به خارج از کشور و بخصوص به کشورهای خاورمیانه ارسال میکنند تا با قیمت بسیار مناسبی که دارند مورد توجه بسیاری از مردم بخصوص مردم ایران قرار میگیرند.

قیمت لپ تاپ استوک

دلایل زیادی دارد که مشتریان ایرانی سراغ لپ تاپ های استوک می روند ولی اصلی ترین دلیل آن همین قیمت مناسب و در کنار آن کیفیت فوق العاده قطعات آن می باشد که در نوع خود بی نظیر می باشند. که ما در اینجا پرفروشترین لپ تاپ های استوک اروپایی را هم معرفی کرده ایم.

همچنین در این شرایط سخت اقتصادی که کشور ایران مورد تحریم های زیادی در فشار ی باشد و این فشار را در اصل مردم ایران تحمل میکنند و در وضعیت سخت اقتصادی گرفتار شده اند، تهیه این نوع اجناس دیجیتالی مانند تبلت و موبایل و لپ تاپ که در این دوره های که ما در ان زندگی میکنیم یکی از دستگاه های ضروری زندگی می باشد.

خرید آن از لحاظ اقتصادی بسیار سخت است و مردم به اجناس استوک اصلی روی می آورند که با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار داده باشند اولی اینکه جنس اصلی و با کیفیتی را خریده اند که به نوعی که خود کشور سازنده در لحظه اول برای کشور خود و برای کشور آمریکا تولید کرده است که در اینجا عرض میکنیم که قطعات تشکیل شده این لپ تاپ ها بسیار با کیفیت عالی می باشند و از جنس اصلی تشکیل شده اند و تیر دومی قیمت بسیار مناسب این سری از لپ تاپ ها می باشند که همانگونه که در بالا عرض به ان اشاره کردیم قیمت هم بخصوص برای کشور ایران در این شرایط سخت زندگی یکی از اولویت های انتخاب یک لپ تاپ به حساب می آید که مسلما قیمت لپ تاپ استوک بسیار مناسبتر است.

ما باید در اینجا به یک نکته ای اشاره کنیم که در کشورمان ایران از همان اوایل یک ذهنیت منفی نه فقط برای خرید لپ تاپ استوک، بلکه برای کلیه محصولات استوک یک ذهنیت منفی در اکثریت افراد متاسفانه وجود دارد که در حقیقت این ذهنیت یک ذهنیت کاملا اشتباه و برگرفته از جامعه می باشد چون سالهای سال است که اجناس بصورت استوک وارد کشورمان می شوند و در این میان مشتریان بسیار زیادی هستند که از اجناس اصلی و استوک استفاده میکنند و شاهد هیچ گونه مشکلی هم نشده اند.

حتی در زمان لاتین معنای استوک به معنی کالایی که در انبار موجود است و در ان فصل به هر دلیلی به فروش نرفته را می گوییند و در حقیقت در حوزه کاری لپ تاپ های استوک یک سری هستند که به احتمال زیاد این احتمال می رود که حتی برای یک ساعت هم دستگاه روشن نشده باشد.

قیمت لپ تاپ استوک

چرا لپ تاپ استوک بخریم ؟

علاوه بر مزیت های بالای خرید لپ تاپ استوک که ما همیشه فقط قیمت مناسب ان را در لحظه اول به ذهنمان می رسد ولی در اصل در کنار این قیمت فوق العاده مناسب ان جنس اصلی با قدرتی پردازشگر بالا و بهره گیری از قطعات با کیفیت اروپایی همه باهم دست به دست هم داده اند که طول عمر بالا و دوان و در نهایت رضایت صد درصدی کاربر را برای سالیان سال به همراه داشته باشد. و شما کاربران عزیز با انتخاب صحیح یک لپ تاپ مورد نظر کاری خود و مشورت گرفتن از تیم فروشگاه ما این اطمینان را به شما میدهیم که یک انتخاب صحیح برای کارهای گیمینگ، لپ تاپ های برنامه نویسی ، طراحی گرافیک، محاسبات دقیق حسابرسی و… را به همراه خواهید داشت.

یکی از آن برندهای پرفروش لپ تاپ های استوک HP میباشد که در حقیقتا با یقین میتوان گفت که حتی در بعضی موارد قیمت آن به یک سوم آن لپ تاپ هم نمی رسد که در نوع خود همین گزینه به تنهایی شما را مجاب خواهد کرد که به طرف خرید لپ تاپ های استوک بروید.

مزایای لپ تاپ استوک

همانگونه که عرض کردیم و بخواهیم جمع بندی کنیم تا بیشتر با لپ تاپ استوک چیست آشنا شوید می توانیم بگوییم که به لپ تاپ هایی که به شرکت اصلی مرجوع داده میشوند را لپ تاپ استوک گویند.

با این تفاوت که از لحاظ کیفیت اجزای تشکیل دهنده این سری از لپ تاپ ها به حقیقتا هیچ گونه تفاوتی با لپ تاپی که در امسال و در همان شرکت تولید می شود، هیچگونه تفاوتی ندارد و جزء به جزء اجزای تشکیل دهنده این لپ تاپ ها از قطعات ناب شرکت اصلی بوده که در هیچ جای دنیا این کیفیت را مشاهده نخواهید کرد.

نکته ای دیگر این است که در اصل لپ تاپ های استوک هم درجه بندی های خود را دارند و درجه A این لپ تاپ ها به قدری بدون خط و خراش و کوچکترین زدگی هستند که متاسفانه دیده شده که در بعضی مغازه دارها قیمت لپ تاپ استوک را به قیمت صفر ان در مغازه به فروش میرسانند و ما در همینجا این عمل زشت را محکوم کرده و با مشاوره گرفتن از ما از این بابت خیالتان راحت خواهد شد. و زمانی که ما به درستی از لپ تاپ های استوک سخن می گوییم و به مشتریان عزیز توضیح خواهیم داد که این لپ تاپ ها استوک می باشند این عمل نشان دهنده صداقت فروشگاه ما را می رساند.

مزایای لپ تاپ استوک

معایب لپ تاپ استوک:

در هنگام خرید لپ تاپ استوک باید بیان کنیم که به احتمالا شاید به اندازه خرید لپ تاپ در همان نسل نتوانید انتخاب را در بین بعضی موارد داشته باشید که این هم عیب محسوب نمی شود و سلیقه ای می باشد با این حال ما این موارد را هم خدمتتان عرض میکنیم. یکی از این موارد این است که شاید شما رنگ مورد علاقه در لپ تاپ تان را شاید نتوانید انتخاب کنید این در صورتی است که شما رنگ خاصی را در ذهن خود داشته باشید، هر چند رنگ بکار رفته در این لپ تاپ های stock بقدری با کیفیت و خوش رنگ می باشند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب میکند.

یکی از کارهایی که ما با لپ تاپ ها انجام می دهیم بازی کردن است و لپ تاپ های استوک game یک سری لپ تاپ هایی با پردازنده فوق العاده قوی و سرعت عمل بالایی هستند که در ادامه بیشتر با این سری از لپ تاپ ها اشنا می شویم.

لپ تاپ game

در لحظه اول کسی که به بازی کردن علاقه داشته باشد به کامپیوتر نظر میکند اما در این میان افرادی هم هستند که بخاطر مزیت جابجایی بودن از لپ تاپ ها استفاده میکنند و نکته بعدی در مورد لپ تاپ های game قدرت پردازشگر آن است که در حین بازی این پردازشگر بسیار مورد توجه است و سرعت بخشیدن به بازی و قدرت بی نهایت و سرعت عمل همزمان است که یک دستگاه را برای بازی کردن میتوان انتخاب کرد.

یکی از اصلی ترین دلیل خرید لپ تاپ استوک گیمینگ قیمت فوق العاده مناسب آن است چون حقیقتا لپ تاپ های گیمینگ نسل جدید با همان امکانات و کیفیت بسیار قیمت بالایی دارند که شاید برای ما ایرانی ها همه ما از عهده پرداخت این قیمت برنیاییم. سری های Legion در برند لنوو و Pavilion در برند HP جزو برترین لپ تاپ های گیمینگ حال حاضر موجود در فروشگاه هستند. اگر می خواهید در مورد لپ تاپ های استوک گیم بیشتر بدانید مقاله جامعه راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ را مطالعه کنید.

لپ تاپ game

لپ تاپ استوک اروپایی

بزارید یک نکته ای بسیار مهمی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم این هم نکته ای است که قدرت آن کشور و خدمتگزاری آن کارخانه در برابر مردم را می رساند و این همان است که در کشورهای اروپایی سیاستی وجود دارد که خریداران اینگونه کالاهای دیجیتالی را بعد از آنکه خرید کردند 30 روز به نوعی مهلت تست دارند و اگر در این فاصله زمانی به هر نحوی کاربر از جنس رضایت نداشت میتواند محصول را به شرکت پس بفرستد و شرکت بدون قید و شرط محصول را پس میگیرد چون از جنس خود اطمینان کامل را دارد. ولی نکته اساسی این است که شرکت به هیچ عنوان این کالا را دیگر در ویترین خود برای فروش دوباره نخواد گذاشت و به طوری بدون کارتن به خارج از کشور بخصوص خاورمیانه میفرستد تا بصورت استوک در تعداد بالا بفروش برساند، ما اینگونه لپ تاپ ها را در درجه A قرار می دهیم. یکی از آن کشورهایی که لپ تاپ ها را بصورت عمده و استوک خریداری می کند کشور دبی می باشد هر چند دیگر کشورهای حوالی خلیج فارس هم این خرید ها در تعداد بالا را انجام می دهند.

لپ تاپ استوک اروپایی

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به موارد زیر توجه داشته باشید:

در لحظه اول لپ تاپ را روشن کنید و تمامی دکمه های آن را روشن کنید چون بعضی از این لپ تاپ ها شاید مدت زمان زیادی باشد که روشن نشده باشد. هر چند این احتمال به ندرت روی می دهد اما شاید یکی از دکمه های صفحه کلید کار نکند. و جالب است نکته ای دیگر هم در مورد صفحه کلید لپ تاپ عرض کنم که بر روی صفحه کلید ما اعداد و حروف فارسی را شاهد نیستیم

چون در اصل این لپ تاپ ها برای خود آن کشور تولید شده اند و برای کشور ایران که زبان فارسی را پشتیبانی میکند تولید نشده است، البته جای نگرانی نیست برای آن دسته از افرادی که حروف فارسی را روی صفحه کلید می خواهند این مورد به راحتی در مغازه های فروش تجهیزات الکترونیکی به وفور موجود مو باشد و می توان حروف فارسی را جایگزین کرد.

نکته بعدی این است که بدنه لپ تاپ نباید تو رفتگی های خیلی عمیق را داشته باشد، ناگفته نماند که خط و خراش در این میان مسئله ای ندارد.

در مرحله بعدی تاچ پد را چک کنید تا صحت و سلامت آن اطمینان حاصل کنید. همچنین لولاهای لپ تاپ را به درستی چک کنید و اطمینان کنید که سالم هستند.

شارژر این سری لپ تاپ ها در بازار شاید وجود نداشته باشند و آن را از فروشنده تهیه کنید و باتری آن را با توجه با اینکه به احتمالا چون لپ تاپ مدت شاید طولانی باشد که روشن نشده باشد در لحظه اول باید با اطمینان و دقت بالا باتری را تست کنید و رفع مشکل داغ شدن لپ تاپ را هم یاد بگیرید. پورت های لپ تاپ را بررسی و تست کنید.

خرید لپ تاپ استوک

مشاوره خرید لپ تاپ استوک:

با وجود این مقاله پر بار و پر معنی بنظر می رسد به سوالات خود رسیده باشید از اینکه لپ تاپ و کامپیوتر چه تفاوتهایی دارند و مخفف چه کلماتی هستند و استوک چیست؟ و مزایا و معایب لپ تاپ استوک چیست و حتی در هنگام خرید لپ تاپ استوک باید چه نکاتی بررسی شود و مورد توجه قرار بگیرد و چگونه آن را تست کند پاسخ داده شد امیدوارم که سودمند باشد.

در نهایت پیشنهاد ما این است که دستگاه ها را از برند های معتبر و نام اشنا انتخاب کنید مانند HP ،LENOVO ،DEL ،MSI و… که در سطح جهان برندهایی پرآوازه و پر از افتخار هستند که به تنهایی نام این شرکت بر سر در لپ تاپ ها خود نشان حاکمیت و اقتدار به لپ تاپ هاست و با این نام ها با خیال راحت و اسوده خاطر تمام کارهایتان را به این سری از لپ تاپ ها بسپارید چون این شرکت های معتبر بگونه ای از آزمون کیفیت و قدرت برآمده اند و اطمینان خاطر را جلب میکنند.

سایر پست ها

2 دیدگاه در “لپ تاپ استوک چیست ؟ راهنمای خرید لپ تاب استوک در 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟