مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو

یکی از اصلی ترین مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو این است که لپ تاپ دست دوم به احتمالا کارهای سنگین و مداومی با آن انجام داده اند و حتی شاید زیر این فشار کاری مداوم مستهلک شده باشد و قطعات آن طی مدت زمان طولانیی که با آن کار انجام شده کیفیت را پایین آورده باشد. اما لپ تاپ استوک در بعضی موارد حتی چند ساعت هم کار نشده و این تفاوت زیادی ایجاد میکند و مشکلات لپ تاپ دست دوم را ندارد.

بعد از اینکه مقاله لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر را که مطالعه کردید و تصمیم به خرید لپ تاپ گرفتید، اکنون به بحث استوک و نو بودن می پردازیم.

با توجه به تغییر شغل هایی که به سرعت انجام می پذیرد کسی نیست که بگوید من در این دنیای پر از تکنولوژی و پر از فناوری های جدید که روزبه روز در حال پیشرفت به کامپیوتر و لپ تاپ هیچ احتیاجی ندارم و بدون آن ها نیز زندگی را به‌سر میکنم بدون اینکه از جوامع عقب بمانم. در نتیجه با توجه به تغییر شغل ها و عصر ارتباطات ما به یک وسیله جمع و جور و قابل حمل و قابل شارژ نیاز داریم که به سرعت دستورها ما را اجرا و با دقت بدون خطا محاسبات حسابداری ما را انجام دهد.

در این میان اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را داشته باشیم چندین سؤال جلو ما ظاهر می شوند، که یکی از آن سؤال ها این است که چه لپتاپی نیاز من را براورده می کند؟ و یا اینکه آیا لپ تاپ نو یا تازه خریداری بکنم یا لپ تاپ اصلی استوک اروپایی با قطعات اصلی و با کیفیت بالا؟ آیا لپ تاپ استوک بدون گرافیک مناسب است یا لپ تاپ استوک گرافیک دار مناسب تر است؟ و یا اینکه آیا پول اضافی که بابت لپ تاپ نو پرداخت میکنم ارزش این مبلغ را دارد؟ و آیا لپ تاپ استوک می تواند نیازهای روزمره و شخصی من را همانند لپ تاپ نو برآورده کند یا نه؟ با ما همراه باشید تا به همه این سوالات جواب دهیم.

در چند سال گذشته رایانه های رومیزی یا همان کامپیوتر های خانگی (Desktop) اکثریت فروش مغازه دار ها را تشکیل داده بودند ولی به مرور زمان این رایانه های قابل حمل (لپ تاپ) بودند که نقش خود را با کامپیوترها عوض کردند که اتفاقا مورد توجه بسیاری از کاربران هم به واسطه قابل حمل بودن جلب کرد. خوشبختانه در زمینه خرید لپ تاپ ها کاملا دستتان باز است و با شرکت های فراوانی که لپ تاپ های معرکه ای را تولید میکنند تنوع را بالا برده اند و با هر وزن و نمایشگری و با هر پردازنده و طرحی می توانید لپ تاپ مورد نظرتان را انتخاب کنید و بهتر است با پرفروش ترین لپ تاپ استوک هم اشنا شوید، اما چه لپتاپی مورد نیاز کار شماست؟

در مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو به نقد و بررسی و مزایا و معایب لپ تاپ استوک، لپ تاپ های کارکرده و لپ تاپ های نو (آکبند) می پردازیم که در انتهای این مقاله یک انتخاب صحیح در زندگی را خواهید داشت.

یکی از فاکتورهای اساسی در هنگام خرید لپ تاپ بودجه شماست که شما چه مقدار بودجه ای را در نظر گرفته اید و نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که ایا هزینه اضافیی که در مقایسه با خرید لپ تاپ استوک اروپایی پرداخت می کنید آیا ارزش این هزینه را دارد یا نه؟ چون به تنهایی که لپ تاپ نو خریدن معنایی ندارد شما باید لپ تاپی خریداری بکنید که از جنس اصلی و فوق‌العاده و جزئ به جزئ قطعات آن از اجناس اصلی توسط شرکت های معتبر و مقتدر تشکیل شده باشند.

تفاوت لپ تاپ استوک

تفاوت لپ‌ تاپ استوک با دست دوم

معمولا به‌طور عام در میان مردم و حتی یک سری افرادی که با لپ تاپ هم آشنایی دارند تفاوت بین لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم یا همان استوک را نمی دانند و مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو را انجام نداده اند. و افراد دیگری که در حوضه لپ تاپ فروشنده هستند تفاوتی بین لپ تاپ دست دوم و استوک قائل نمی شوند و لپ تاپ استوک را همان لپ تاپ دست دوم می شناسند.

تفاوت لپ‌ تاپ استوک با دست دوم

وجه تمایز لپ‌ تاپ استوک با دست دوم

مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو آسان است و تفاوت این دو وجه متمایز زیادی دارند و حقیقتا به آن دسته از لپ تاپ هایی که حال حاضر از آن های استفاده می کنیم و شاید یکی از ان ها را داشته باشیم لپ تاپ دست دوم می گویند، تعریف بسیار راحتی دارد. لپ تاپی که ما قبلا خریده ایم و اکنون در حال استفاده از ان هستیم را لپ تاپ دست دوم گویند و دست یافتن اینگونه لپ تاپی که تمیز و سالم و بدون عیب باشد کار بسیار سختی است و اکثرا در اینگونه موارد دستگاه ها دارای عیب هایی بزرگ هستند که احتمالا نتوانند رضایت شما را جلب کنند.

در مورد لپ تاپ دست دوم

در بعضی کشورهای توسعه یافته شرکت ها و فروشگاه هایی هستند که لپ تاپ ها را به مدت زمان 30 روز بازگشت وجه به فروش می رسانند و مشتری در این مدت اگر به هر دلیل از دستگاه رضایت نداشته باشد دستگاه را پس داده و مبلغ خود را دریافت میکند.
با این توصیف شرکت یا فروشگاه با تعدادی از محصولاتی مواجه می شوند که محصولاتشان شاید در چند ساعت از آن استفاده شده باشد ولی از حالت آکبند در آمده اند. و فروشگاه نیز این لپ تاپ ها را که از حالت اولیه در امده است و حتی شاید کیف یا جعبه اولیه خود را هم همراه نداشته باشد را با قیمت بسیار مناسب و با نام استوک روانه بازار میکند.

لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ‌های استوک از نظر میزان کارکرد به دو گروه تقسیم می‌شوند:

دسته اول لپ تاپ هایی هستند که بسیار تمیز بوده و در لحظه اول کاربر متوجه این نمی شود که قبلا با این لپ تاپ کار انجام شده است، بدون خط و خراش و بسیار تمیز و در می یابیم که مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو در اینگونه تفاوت هاست.

دسته دوم لپ تاپ هایی هستند که دارای خط و خراش های جزئی و بدون برآمدگی و تو رفتگی، بلکه فقط دارای خط هایی ریز هستند ولی از لحاظ کارکرد با لپ تاپ نو هیچ گونه کمیتی ندارند. توصیه می کنیم در هنگام خرید لپ تاپ استوک به قیمت لپ تاپ مهندسی هم توجه کنید.

لپ تاپ استوک چیست ؟

اصلی‌ ترین فرق لپ تاپ استوک با دست دوم در استهلاک قطعات داخلی آن است؛ بر این اساس لپ‌تاپ دست دوم از نظر فنی و قطعات داخلی ممکن است به مقدار کم یا زیاد مستهلک محسوب شود در حالی که این مورد در لپ تاپ های استوک به سختی دیده می‌شود.
از طرفی شما میتوانید لپ تاپ استوکی را بیابید که کاملا سالم و تمیز باشد و هیچ تفاوتی با مدل آکبند آن نداشته باشد اما لپ تاپ دست دوم لپ تاپی است که مدتی کارکرده و هیچگاه هم‌ ردیف با یک لپ تاپ آکبند قرار نمی‌گیرد و این دومین فرق لپ تاپ استوک با دست دوم محسوب می‌شود.

لپ تاپ استوک چیست

گرید A لپ تاپ

برخی از این لپ تاپ استوک به قدری تمیز و دست نخورده هستند که اصلا به این فکر نمی افتید که حتی شاید برای یک ساعت هم از دستگاه کار کشیده باشند. و ما توصیه می کنیم قبل از خرید لپ تاپ استوک حتما به گرید A لپ تاپ ها بیشتر توجه کنید. البته فراموش نشود که لپ تاپ هایی هم که از فروشگاه رایان مارکت بانه به فروش میرسند دارای مهلت تست واقعی و گارانتی میباشند که مشتری بعد از خرید مرت زمان مشخصی فرصت تست کامل دستگاه از همه لحاظ را دارد و با این شرایط مشتری با خیال راحت تری لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب خواهد کرد.

گرید A لپ تاپ

یک نکته ای دیگر و بسیار مهمی که در زمینه قیمت لپ تاپ مهم است این است که با اینکه جنس نو خریدن و لپ تاپ نو خریدن شاید در لحظه اول انتخاب درست تری باشد اما در واقعیت خرید لپ تاپ استوک در شرایط خاص و توجه کردن به نکاتی که عرض کردیم انتخاب صحیح تری می باشد. به این دلیل که شما جنس رده بالا و به نوعی پرچم دار را خواهید خرید، البته به شرط گرید A بودن، و این جنس پرچم دار با توجه به اینکه شاید برای یکی دو سال گذشته باشد باز هم قابل مقایسه با جنس نو نیست و جنس استوک ارجحیت دارد و قیمت مناسب تر ان هم مزیت بر علت شده است. محصولات استوک با توجه به اینکه از قطعات فوق‌العاده عالی بکار استفاده شده اند با کارهای مداوم و سخت دچار حرارت و کندی و توقف های اعصاب خورد کن و مشکلات سرعت و… نخواهند بود، مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو را با هم انجام دادیم امیدوارم راضی بوده باشید.

سایر پست ها

1 دیدگاه در “مقایسه لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو

  1. الهام گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟